Blogger Template by Blogcrowds

pasal cinta..

akhirnya dapat jugak aku tengok cite "Mukhsin" & "Cinta",walaupun dah lama cerita ni ditayangkan,tapi aku baru je berkesempatan....
dua-dua best...Mukhsin crite yg simple,sweet & nice...aku rase ni lah karya Yasmin Ahmad yg terbaik kalau nak dibandingkan dengan "sepet" dan "gubra"...lagu-lagu dalam "Mukhsin" pun memang syok didengar....
aku siap download lagi lagu "Hujan" yang Adibah Noor nyanyi dalam filem ni....memang syok..

"Cinta" pula berjaya lah buat aku feeling untuk seketika...jalan cerita die memang melankolik..variety of love, tak la macam cerita cinta yang biasa,balik-balik pasal couple...but "Cinta" ni, buat kita explore pasal cinta dalam semua sudut....so,memang best...

cinta yg kena khianat,cinta yg x dihargai,cinta adik beradik,even orang tua pun masih perlukan elemen cinta dalam usia yang dah senja...moralnya,cinta sangat dan perlu ada dalam diri setiap manusia,tanpa kira usia,pangkat dan keadaan...

bercerita pasal cinta ni,beberapa minggu ni aku asyik dengar masalah percintaan kawan-kawan aku...pasal cinta fail paper la..pasal cinta yang tak dianggap la,dalam erti kata lain cinta yang bertepuk sebelah tangan..kesian dekat kawan baik aku ni,anyway the good news,die dah ade pula guy baru yg bertaktha di hati...so,at least boleh la buat ubat hati kawan baik aku ni..tahniah untuk die..

lepas tu,cerita pasal kawan aku yang lagi sorang ni..cinta die yang tak langsung dpedulikan oleh boyfriend die sendiri.rasa macam terabai la...emmm,susah jugak nak bagi pendapat percintaan ni...apa-apapun as kawan aku layan je la,at least as a good listener untuk orangyang tengah ada masalah...aku bagi je pendapat yang aku rasa betul..bukan rugi apa pun kan???

jadi,aku tutup entri aku kali ni dengan 1 philosophy of love yg aku suka:
"Love sought is good, but given unsought is better"

0 comments:

Post a Comment