Blogger Template by Blogcrowds

pasal mak & abah.

Pagi td aku mimpi pasal mak dan abah aku....bile bangun tiba-tiba rasa macam x sedap hati...pastu rasa rindu plak nak balik umah...ingat nak call rumah,tanya pasal khabar orang tua aku...tapi sebab pagi ni nak settlekan assignment,aku tangguhkan dulu hajat nak call rumah..

Tiba-tiba lepas zohor tadi,mak aku call..macam tahu-tahu je aku nak call...as usuall,instinct aku selalunya betul especially benda berkaitan dengan family aku...mak aku bawa cerita yang x berapa best pasal abang aku...die sangkut 1 paper..suppose die abis bulan 4 ni..tapi nasib x berapa baik,xleh grad on time..bile dengar je suara mak aku cerita pasal tu,aku rasa sebak plak tetibe. Tapi aku control,tak mahu nangis dalam phone sebab nanti mak aku risau plak...

Emmm....kesian dekat parents aku.Bile kenangkan nasib diorang yg dah patut lepak & rehat je..xyah nak pikir benda-benda lain..dan secare ikhlasnya aku rasa bersalah pada parents aku sebab x leh nak bantu banyak sangat,especially bab financial...Aku pun still study..

Kadang-kadang aku fikir dunia ni macam x adil je...nape la aku mesti kena tempuh benda-benda dan dugaan yang x putus-putus....tapi aku kena redha..but as a human,aku xdpt lari daripada perasaan x puas ati nih...kenapa mesti aku yang ke go thru all this thing..sedangkan orang lain ade semua yang diorang nak.....but, as a muslim..aku believe pada Allah s.w.t....DIA xkan bagi aku lalui semua ni,kalau aku x mampu nak tanggung....kesusahan macam ni buat aku lebih kuat dan independent....aku kena belajar manage semua masalah sendiri....aku xnak susahkan family aku,especially parents.....diorang deserved to have a better life.....

Aky harap sangat aku dapat buat something yang meaningful untuk parents aku....i might not as genius as my sisters..but ill try to be a good daughter to my parents...that's my promise...i'll make my parents proud of me...

2 comments:

  1. Anonymous said...

    hi..
    setiap yg berlaku ada hikmahnya.. be proud of yourself..

    May 7, 2007 at 12:35 AM  

  2. aku said...

    yup..that's true..anyway thankx lot sbb sudi bace tulisan yg x seberape nih..

    May 7, 2007 at 1:55 AM  

Post a Comment