Blogger Template by Blogcrowds

duit $$$$

Baru aku rase bole bernafas sikit...3 paper dah lepas..tinggal lagi 1 paper je lagi..itu pun next week..so,in this meantime,bole leh lepak & relax...emmm..hari ni memang free sangat-sangat..bosan pun ade jugak bile dah xde benda nak buat ni,yelah kalo x asik mengadap notes & buku je...ni tetibe aktiviti tu dh berkurang.So,terasa agak la bosan..huuhu...

Aku pun tak bole nak tido lagi..so tadi aku for the 1st time join chat room..huhu...dah bosan sangat la tu...saja isi masa lapang yang ada..salah satu topik yang dibincangkan dengan chatters2 yang lain adalah isu kawin..hehe...macam-macam opinion aku dapat..

Antaranya soal hantaran...hantaran mahal sangat zaman sekarang,sebab tu ramai orang refuse nak kawin..emmm,maybe lah...tapi bagi aku rm10 ribu tu,xde lah mahal kot..sekarang harga barang semua dah naik.Yang basic cam tepung gandum & etc pun naik harga..jadi wajar gak la RM 10 ribu tuh..

Harga roti canai kosong sekarang pun dah rm0.80...naik rm0.10..ni sebab harga tepung naik la ni kot...haih...bayangkan lah dalam 10 tahun akan datang,agaknya harga roti canai kosong sekeping rm 3.00 kot...time tu x tahu la aku nak cakap camne...student-student macam aku sure akan tebelit urat saraf sebab asik fikir pasal budget...

Dunia sekarang memang pasal duit je...ade duit,ade la power...if not,tak ade sape la nak pandang...but bg aku,money not everything la...sebab kalo sume manusia asik kejar duit,banyak benda lain yang akan terabai jugak..

1 comments:

  1. FΛRΛH said...

    wah2..abis betul ye..
    ko wat research pd kenaikan harga brg..ye, ke? roti canai dh 0.80 skrg? ketinggalan aku rpnyer :(

    July 29, 2007 at 10:12 PM  

Post a Comment