Blogger Template by Blogcrowds

kisah klasik untuk sem depan...

Alamak....harga hostel naik lagi sem depan????wuuuaaarggghhh..sedih sungguh....aku baru je berkira-kira pasal duit loan dengan kawan aku tadi...uish..memang sesak...lepas dihitung kira dengan penuh teliti,i've found out,balance duit yang loan MARA provide memang agak tidak mencukupi...

Berikut adalah kira-kira duit untuk aku spend start dari next sem....untuk per month..

Duit loan = rm390.40
Duit hostel (approximately) = rm200.00
Baki selepas diminuskan(-) = rm190.40

untuk dapatkan perbelanjaan yg lebih tepat,baki tu aku divide 30=hari-hari aku didlm 1bln..

perbelanjaan 1 hari = rm190.40/30 = rm 6.34666... ~ rm 6.35

emm..nampak gaya macam kena buat budget yang sangat ketat start from next sem...

berikut pulak budget untuk 1 hari dengan limit rm 6.35...

lunch = nasi campur (rm 3.00)
+
dinner = nasi goreng (rm 3.00)
total = meal per day (rm 6.00)

*no breakfast,no more air bungkus...air watercooler hostel cukup...jimat tuh..


haha..finally ade balance rm0.35 jek...alahai..biar betul....tu x masuk prepaid + toiletries + nescafe 3in1 + stock makanan masa time lapar maxima di waktu malam + benda-benda yg budak pompuan selalu beli....

dan secara tidak langsung aku terpaksa reducekan aktiviti boling aku...aktiviti beli buku kat MPH..dan aktiviti shopping & jalan-jalan dekat Sg Wang & jln TAR..sekarang nak beli tudung pun kena budget lerrr nampaknyer...waaaaaaaaaaaauuurggghhhh...sangat sadis


*kan best kalau pengarah MARA baca blog aku nih..comfirm diorang bagi up sikit loan..macam budak-budak JPA..kaw-kaw loan diorang naik..haih...

3 comments:

  1. FΛRΛH said...

    siap kire2 lg ni..hebat ar ko..
    duit yg mara provide tu mmg x ckp..
    terpaksa ar terima..
    nmpknyer..x lm lg kite xkan berjumpe selama 4 bln..
    jimat gak ar duit aku nanti dlm 4 bln ni..he..he..

    May 9, 2007 at 9:45 AM  

  2. aku said...

    haha..xpe2..ikat perut ar lepas nih..ko selamat berpraktikal...

    May 9, 2007 at 9:48 AM  

  3. Mohamad Farez Abdul Karim said...

    salam,

    saja singgah sat. panjang celoteh.

    May 15, 2007 at 9:20 AM  

Post a Comment