Blogger Template by Blogcrowds

aku & sindrom sayu semacam...

masuk semester baru ni,rasa macam ada yang tak kena...aku mula kena sindrom "insomnia"...payah betul mata ni nak lelap..kira beruntung sangat kalau aku boleh masuk tidur seawal pukul 3 atau 4 pagi..sebab selalunya mata ni kuyu lepas subuh je...

kenapa?????

dah 2 minggu aku rasa sayu semacam...arghhhhh,aku rimas betul bila angin "sayu semacam" ni singgah dalam otak aku....rasa macam nak lempar jauh-jauh..kalau boleh nak dilenyek rasa sayu ni bagi mati...tapi tak berjaya jugak....

lepas itu,aku asyik terbayang kalau aku mati...macam mana yer??kenapa pulak tiba-tiba soal mati ni wujud????entah lah.....mungkin sebab isu bas ekspress yang kerap sangat berlanggar,dan roomate aku dari tadi asyik ngomel pasal isu ni..dan aku kan selalu naik bas balik rumah...jadi tiba-tiba timbul imaginasi dalam otak ni..kalau aku naik bas,lepas tu aku accident....macam mana ek???emmm....

dalam minggu ni jugak rasa semacam ada yang tak kena..bila tido,asyik mimpi benda dan orang pelik-pelik....kenapa???entahlah....penat aku doa,bagilah hati ni tenang...malas nak sarat-saratkan otak aku...

ini lagi 1 hal,setiap kali nak tido aku mesti suka fikir pasal benda-benda lepas yang terjadi dalam life aku...aku akan fikir...fikir..fikir..fikir...dan akhirnya,sedar-sedar dah azan subuh...

11 comments:

  1. me3n said...

    err. semacam je bunyinye. byk2kanle berdoa. mungkin ujian untuk ko tuh. ;).

    August 23, 2007 at 6:14 PM  

  2. adliazaddin said...

    ahhaha sila rujuk blog aku utk mendapatkan ketenangan jiwa :D hahaha

    August 23, 2007 at 6:57 PM  

  3. kakLuna said...

    sabda Rasulullah S.A.W, orang yang paling bijak ialah orang yang paling banyak mengingati mati..

    jangan risau.. 'aku' orang bijak la tuh..

    August 23, 2007 at 8:13 PM  

  4. Unknown said...

    hishh.. tenangkan diri ok

    August 23, 2007 at 8:21 PM  

  5. achik said...

    sindrom sayu tu mmg sesekali akan melanda sape2 pun terutamanya pompuan.. jgn risau.. ;)

    August 23, 2007 at 11:31 PM  

  6. Anonymous said...

    biasalah tuh. rasa2nya sume org at least mesti ade sekali dlm idup dia kena sindrom sayu nih.
    salam ~ :)

    August 24, 2007 at 12:14 AM  

  7. zino said...

    banyak sangat fikir tu..

    August 24, 2007 at 1:16 AM  

  8. aku said...

    ad3ck->mekaceh..

    les->masuk blog koleh tenang ke??haha...

    kakluna->huhu..terharunye..mekaceh kakluna..

    lindosh->ok..terima kasih bbyk..

    achik->hehe..dugaan sorang pompuan..

    kamaruladli->salam..rimas gak rasa sayu2 nih..

    zino->tulah,kalau lah boleh stopkan otak ni berfikir sekejap..kan senang..

    August 24, 2007 at 2:07 AM  

  9. Acaii Jawe said...

    wak, bykkan istigfar bila ingat benda2 camtu..kan elok sebenarnya bila ingat mati..sekurang2nya kita beringat..:) jgn risau, awk cume kurang tidoq je tu,hehe..jgn mkn memalm sgt ye..susah nak tido..

    August 24, 2007 at 2:35 AM  

  10. pjoe said...

    hmmm
    itu sindrom biasa. Masih belajar ke?
    Itu fasa tengah banyak fikir.
    so, jgn fikir byk2.

    August 24, 2007 at 3:25 AM  

  11. aku said...

    faisal->baiklah awak..hehe..anyway thankx a lot..

    nezjoe->aah..masih study,sbb tu la kot.byk yg kena fikir..harap2 semua biasa je.

    August 24, 2007 at 3:53 AM  

Post a Comment