Blogger Template by Blogcrowds

aku,demam,maggi hot cup,plain white t's & MERDEKA...

31 Ogos 2007

Tarikh keramat penduduk Malaysia....malaysia MERDEKA untuk kali ke-50..dan sepatutnya aku temankan kawan aku pergi dataran Putrajaya tengok bunga api,sambutan merdeka & acara-acara yang berkaitan dengan sepupu sepapatnya..tapi aku demam panas hari ni..jadi plan terpaksa cancel last minute...

MERDEKA kali ni,aku berteman sekotak tisu untuk lap hingus yang meleleh tak berenti..bersweater & berstokin dalam bilik sambil mengadap laptop...tengok TV sambil kepala pening-pening lalat..sambil mulut tak putus dari menghisap gula-gula Fisherman’s Friend yang agak mahal harganya....takla mahal mana,tapi memandangkan aku tengah agak kopak..RM3.60 untuk sepaket gula-gula sakit tekak adalah dikire mahal jugak..hehe..

Bro Musnazdotnet ada tagged aku pasal soalan berkaitan kemerdekaan..tapi aku x ingat soalan tagged tu..buat masa ni pulak.blog die tengah down & tak leh bukak,jadi tak ada tempat nak refer..tapi aku dah janji dengan bro nih,nak post tagged tu sempena merdeka...kalau tak silap soalan dia adalah:-


5 sebab kenapa anda berbangga menjadi rakyat Malaysia

1)Hanya di Malaysia saja yang ada makanan yang unik....macam Satay,Air Batu Campur,Nasi Lemak,Roti Canai,Roti Jala,Otak-otak


2)Malaysia sangat membela nasib wanita.....kerajaan sangat ambil pusing pasal nasib wanita yang tertindas...kewujudan Kementerian Pembangunan Wanita,Keluarga & Masyarakat memang lambang wanita tidak didiskriminasikan


3)Malaysia ada wajah-wajah wanita yang eksotik & peribadi yg lembut & skin tone yg menarik...yang tak ada dekat negara lain.. contoh terbaik seperti aku..ngehngehngeh... :P


4)Budaya malaysia yang unik & halus seninya...dari segi pakaian,kita ada baju kurung,songket,sari & etc.


5)Malaysia ada PM macam Pak Lah yang soft spoken & gentle...Pak Lah bukan lembik,tapi itu gaya dia yang membuatkan dia PM yg paling special di mata aku..sebab aku mmg tak suka org cakap kasar..kasar itu bukan power.


*Aku tengah dgr bunyi letupan bunga api dari hostel,sambil makan maggi hot cup perisa tomyam,sembang dgn roomate pasal experience die sambut merdeka & layan lagu plain white t’s....

-salam merdeka untuk semua bloggerss-
M.E.R.D.E.K.A

23 comments:

  1. zino said...

    MERDEKA MERDEKA MERDEKA..!!!!
    (Laungkan dengan lemah lembut... hehe)

    August 30, 2007 at 9:46 AM  

  2. adliazaddin said...

    laaa apsal tak cakap ngan aku.. bley kiter pegi dating2 malam merdeka nih hehehe :D

    August 30, 2007 at 11:24 AM  

  3. Acaii Jawe said...

    waaa, siap dengar bungapi kat hostel lagik..kat ne hostel wak? emm, baru je balik tengok bungapi nih,hehe..:) nak tergelak betulla bila awk ckp awk tergolong dlm muka eksotik,hehehe..ada gak ek org camtu?ihihi

    August 30, 2007 at 12:35 PM  

  4. aku said...

    zino->merdeka..merdeka..merdeka..(ni dah abis lembut nih)

    les->bahye g dating memalam nih..nnt kena cekup..uish2..

    faisal->dkt cyberjaya..laaa,gelak plak..btul ape,wak x tgk lg..mane nak tau..tau gelak jek..

    August 30, 2007 at 1:40 PM  

  5. Anonymous said...

    apa erti merdeka pada saya?

    --CUTI!!! yeayyyy!!!!

    August 30, 2007 at 9:36 PM  

  6. achik said...

    siannya demam.. semoga cepat sembuh.. ;)

    August 31, 2007 at 4:00 AM  

  7. Nur Hafiza Hasan said...

    Get well soon..
    Demam2 makan maggi??
    Huhuhuhuhuh..
    Tp maggi syok kan?? hehhehe..

    Fisherman's Friend Apple+Cinnamon is my fav.
    Teman semasa driving.. =)
    Kat sini 3.80 sepeket..huhu..

    August 31, 2007 at 5:48 PM  

  8. Anonymous said...

    haha, saya lebih suka duduk sambut merdeka tengok tv je dari pegi dataran.. pemalas kan..

    September 1, 2007 at 3:39 AM  

  9. Izariza said...

    Salam AKU,
    Kunjungan balas dari akak :)

    Ye, kita perlu ada perasaan bangga dengan negara sendiri, justeru dari kebangsaan itu akan membuah usaha menjadi manusia berguna untuk dibanggakan pula oleh negara dan isinya.

    Salam kemerdekaan, moga erti kemerdekaan sebenar menjadi penghayatan kita semua.. :)

    September 1, 2007 at 8:16 AM  

  10. Anonymous said... This comment has been removed by the author.

    September 1, 2007 at 11:34 AM  

  11. tintaHati said...

    Salam kembali tuan rumah. Mungkin ada hikmahnya demam di musim perayaan ini...hehe

    Apa pun semoga cepat sembuh! ;)

    September 1, 2007 at 9:47 PM  

  12. zino said...

    merdeka pun sudah.. harap demam pun kebah.. hehe

    September 1, 2007 at 11:54 PM  

  13. me3n said...

    aku merdeka bile dapat balik kerja awal haha. hepi merdeka!

    September 2, 2007 at 6:08 PM  

  14. Aku Bukan Bidadari said...

    Salam merdeka...

    tapi merdekakah kita di tanah air kita nih???

    September 2, 2007 at 7:39 PM  

  15. - G O R O - said...

    Ya Wanita..

    Aku sokong Wanita...

    Jgn tindas kaum Wanita...

    p/s-Gadis2 sekelian,ada masalah sila hubungi di talian 1-8000-

    September 2, 2007 at 9:42 PM  

  16. nellyberry said...

    membalas kunjungan anda!

    bestnye makan meggi! dh lama me xmakan meggi. sejak meninggalkan alam persekolahan.

    me pun tgh melayan lagu 'hey there delilah' bestnye...jika tiba2 ade sesorg create lagu utk kite kan ;)

    September 2, 2007 at 10:55 PM  

  17. pjoe said...

    maggi itu equal to penyambung nyawa bagi student kan?
    hehehe

    September 3, 2007 at 7:18 AM  

  18. Unknown said...

    mlm merdeka aku sedang enak dibuai mimpi.. so tak dengar bunyi bunga api segala.. bleh gitu?

    September 3, 2007 at 8:28 AM  

  19. Sunan_Jati said...

    salam merdeka...

    September 3, 2007 at 8:33 PM  

  20. Danisha said...

    Salam Merdeka.
    Shiannya dier sambut merdeka kat umah jer. Anyway semangat merdeka tetap ada kan? MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA....

    September 3, 2007 at 10:13 PM  

  21. blackpurple @ jowopinter said...

    Biar lembut asalkan jangan tidur. Merdeka!

    September 4, 2007 at 2:32 AM  

  22. aku said...

    sitilina->ye betul..

    achik->tq achik

    miss_tree->mmg syok maggi nih..tamabh plk tgh x brwang..hehe

    azrul->samelah..ni ingtkan 1st time nk sambut kat luar..tp demam,so kire xpernah sambut kat luar lah nih..sama je kite..

    izariza->iya..sgt lah benar..:)

    comment deleted->???pelik plak..nape delete??emm..

    tintahati->alhamdullilah..dh semakin sihat..

    zino->syukur..kebah dah nih..

    ade3ck->ko nih..haih.. :P

    kau bkn bidadari->mari kita fikirkan..merdekakah kita???

    goro->cayalah goro..hehe

    nelly berry->'hey there nelly berry..'nnt sy ciptakan..khas untuk cik nelly.. :)

    nezjoe->sgt2 lah menyambung hidup perut yg 0.. :P

    lindosh->hahha..bagus..itu cara merdeka yg paling best.. :P

    sunan_jati->salam merdeka juga.

    danisha->semangat masih ada..membara-bara nih..:P

    blackpurple->kalau tidur-tidur ayam xpe.. :)

    September 5, 2007 at 12:29 PM  

  23. Anonymous said...

    People should read this.

    November 11, 2008 at 1:09 AM  

Post a Comment