Blogger Template by Blogcrowds

pagi yang tenang

dah lama rasa nya aku tak rasa setenang hari ni...lepas subuh tadi..lama juga aku duduk atas sejadah sambil fikir pasal life aku sejak kebelakangan ni....rasanya banyak yang dah berubah...semakin membesar,aku semakin sibuk dengan benda-benda dunia...sampai kadang-kadang terabai perkara yang bawa ke arah akhirat....

dah 21 tahun aku hidup...dalam masa tu juga kadang-kadang secara aku tak sedar,aku dah lupakan benda-benda sunat yang aku selalu buat masa belasan tahun dulu..mungkin masa tu aku duduk depan mata mak dan abah,jadi sentiasa ada yang ingatkan...tapi sejak duduk jauh dari family ni,aku mengaku ada masa memang aku terlupa benda-benda yang patut aku buat sebagai umat islam...subuh pula selalu saja terbabas...

bila fikirkan balik,rasa malu pada diri sendiri dan terutamanya pada ALLAH s.w.t.....sepatutnya makin besar,makin baik lah...tapi aku???

emmm.....dah sampai masanya aku jadi lebih baik...cuba ubah perangai yang negatif kepada yang lebih positif...sebab aku pun semakin tua...semakin banyak dugaan dekat luar yang kadang mengugat iman aku yang nipis ni...semoga ALLAH s.w.t sentiasa pelihara aku daripada perkara yang membawa ke arah api neraka...

0 comments:

Post a Comment