Blogger Template by Blogcrowds

"tolong charge aku"

handphone aku dari pagi tadi bagi bunyi warning batery dah low....tapi aku buat bodoh je,malas betul nak charge...aku tak pernah ambil kisah pun pasal handphone aku....kadang-kadang aku sendiri tak sedar dekat celah mana aku sumbat handphone tu....

baru aku sedar handphone aku lebih berfungsi sebagai jam dan alarm untuk kejutkan aku dari tidur...sebab tu,aku sendiri tak pernah teruja nak ambil tahu pasal handphone yang canggih-canggih...tak payah la tanya aku pasal handphone,comfirm..haram aku tak pernah peduli series apa ke...jenis ape ke....handphone aku pun ayah aku yang belikan...buat masa ni,aku pakai Nokia yang cikai je..tak ada fungsi kamera mahupun 3G...janji boleh call dan sms dah memadai buat aku....

call dan sms????itu pun jarang-jarang....kalau ada pun balik-balik daripada sender yang sama...kalau tak mak aku..sure akak aku....dan beberapa kawan baik aku....itupun selalunya mesej yang di forward-forwardkan...tapi bagus jugak,aku dapat jimatkan kredit,lagipun dah dekat 2 bulan aku tak topup...budget baaikkk punyerr...

dalam beratus-ratus list nama dalam phonebook aku ni,selalunya yang timbul adalah orang-orang yang sama....same goes to YM aku....dalam berpuluh-puluh nama dalam list YM ni....tetap orang yang sama jugak yang tanya khabar...pelik jugak kan???

habis itu,apa motif nama yang berlambak-lambak tu???sekadar hiasan je la kot...emmm..mungkin jugak.....sebab aku pun tak kan semena-mena nak tegur orang yang aku tak rapat...nampak lain macam plak...tak pasal-pasal orang kata.."buang tebiat ke apa?"....atau orang memang tak cakap macam tu,cuma aku saja rasa mungkin orang cakap macam tu...finally aku buat tak tahu je la dengan insan-insan didalam list handphone dan YM aku....

dan ketika ini handphone aku masih lagi memberi bunyi warning....bunyilah kau,aku malas betul nak ambil charger dan sambung kat kau wahai handphone...aku tunggu kau betul-betul kong,baru aku charge ok???sementara tu,kau bunyilah puas-puas....

15 comments:

  1. zino said...

    zati..
    kena caj tu.. mana tau tetiba nanti nak dapat call yg mustahak masa tu hp habis bateri.. kan rugi tu..

    July 15, 2007 at 5:41 PM  

  2. Mak Su said...

    hai... assalamualaikum. salam kenal.. simpan aje nombor byk2, kot-kot suatu masa nanti ada hal, nak call senang.

    July 15, 2007 at 5:52 PM  

  3. adliazaddin said...

    haaaaaaaaa... kalau tanak pun bagi aku hahaha :D

    July 15, 2007 at 7:21 PM  

  4. kakLuna said...

    kang kalau betul2 hp kau ckp 'tolong charge aku...tolong charge aku...' mcm nak mintak darah kau, ha ha baru tau

    July 15, 2007 at 7:29 PM  

  5. Farahz said...

    betul tu, mana tau kut ada emergency. we never knows tau.

    July 15, 2007 at 7:58 PM  

  6. blackpurple @ jowopinter said...

    Memang elok bateri dah betul-betul kosong, baru caj semula. Betullah langkah kau itu. :D

    [tapi sebab itu, bukan sebab malas tau..ha ha!]

    July 15, 2007 at 10:07 PM  

  7. aku said...

    zino--mekaceh cik zino,sy kembali insaf..huhu

    mak su--wasalm,mari berkenalan..ye sy simpan..senang nak ajak dtg kenduri kawin nnt,bole sms je..haha

    lesbian penguin--sume ko nak,nnt aku bg..pos laju punyer..

    kak luna--haha..mungkin tidak..kak luna byk sgt tgk cerita hantu seram sejuk ni..kan dh terpengaruh..wakakka.

    farahz--btul tu..sy akan charge hp ni..atas nasihat ramai..tq2

    blackpurple--aku ada gak dgr teori tu..tp masih x tau sahih ke x..
    [wat la teori ape pun,yg sebnrnye..aku mmg malas..hahah]

    July 16, 2007 at 1:49 AM  

  8. achik said...

    tensen woooo kalu tgh2 cakap tiba2 bateri kong.. potong stim.. hehe ;p

    July 16, 2007 at 2:46 AM  

  9. aku said...

    achik--lg best sbb kena sound dgn caller yg kite tgh gayut tuh.."tula,lain kali charge batery...bla..bla..."

    July 16, 2007 at 3:55 AM  

  10. Kemat said...

    henpon, kalau kamu tak ambil peduli, nnti cepat merajuk..terus tak mau on..lagi susah beb

    July 16, 2007 at 4:08 AM  

  11. aku said...

    kemat-kalo merajuk,cr lain je la..haha.. :P

    July 16, 2007 at 7:24 AM  

  12. Anonymous said...

    oooh... YM yang sama yek? meh tambah lagi sorang hamba Allah kat YM zati nih, hehe... YM id: ahmadmustaffa79

    July 16, 2007 at 8:44 PM  

  13. aku said...

    musnazdotnet---warghh...siap promote ID nmpak...insyaallah..senang2 sy add ok??

    July 17, 2007 at 4:13 AM  

  14. FΛRΛH said...

    ermm..tu la..
    blk2 org yg sama je anta mesejkan?
    tp,ko x kisahkan aku x anta kat ko..
    sbb aku mmg jrg topup..
    he!he!
    tp kite still "touching2" lg..
    frienz 4ever (^-^)

    July 20, 2007 at 4:31 AM  

  15. aku said...

    farahshar--aku pun amalkn sistem jrg topup skrg nih...budget beb,kering gak kalo topup slalu..well,u r my fren..sem nih je aku xjumpe ko..sem dpn aku nmpk la blk batang hidung ko..

    July 20, 2007 at 4:33 AM  

Post a Comment