Blogger Template by Blogcrowds

sepasang kasut tumit tinggi..

dalam almari baju aku ni ada sebuah kotak kasut..dalam tu ada sepasang kasut tumit tinggi yang berwarna cream....sebenarnya itu kasut tumit tinggi pertama yang aku beli sepanjang 21 tahun aku hidup ni..aku beli pun sebab nak pergi dinner,nak kena nampak formal jadi terpaksa beli juga...




aku memang tak berapa suka kasut ada tumit sejak dulu lagi..sebab bila pakai memang seksa,urat-urat dekat tumit aku memang aku terdera sebab tekanan yang dikenakan amat menyakitkan....tapi yang best nya bila aku pakai,aku nampak tinggi sikit...habis tu kalau dah pendek,nak harap tinggi lagi dalam usia macam ni..aku rasa mustahil je...



aku simpan kasut ni dalam kotak elok-elok....kenapa agaknya???


aku ada 1 sebab....sebab aku nak simpan buat kenangan...orang cakap yang pertama ni selalunya memori dia lain sikit....that's why la aku jaga dengan rapi....niat dalam hati ni nak diturunkan pada anak perempuan aku kot (kahwin pun belum,ada hati ....haha)kalau lah ditakdirkan aku kahwin & dapat anak perempuan...at least aku ada la something yang boleh aku share dengan anak perempuan aku nanti....tapi kalau lelaki???emmm....tak terfikir pula lagi....


emak aku sendiri ada simpan benda yang dia sayang masa dia anak dara dulu dan dia bagi baju itu pada aku.....baju kebaya nyonya jarang warna putih...aku still simpan baju tu dalam almari dekat rumah....aku suka sangat tengok baju kebaya itu...mak aku cakap masa dia muda-muda,memang suka sangat berfesyen..emmmm,aku???? tak la sangat...ala kadar saja..jadi apalah salahnya kalau aku simpan kasut tumit tinggi pertama aku itu untuk future daughter pula..insyallah....sekadar nak berkongsi memori...tak salah pun....

6 comments:

  1. Anonymous said...

    klu dpt anak lelaki..
    simpan utk cucu perempuan..

    July 4, 2007 at 6:55 PM  

  2. aku said...

    tp kalo cucu pun pompuan gak??
    camne ek??emmmm...

    July 5, 2007 at 5:17 AM  

  3. Anonymous said...

    bagi kt anak jiran yg pompuan..
    xpun jual kt bundle..
    =)

    July 11, 2007 at 2:49 AM  

  4. aku said...

    haha..xyah jual la..simpan je dekat arkib...

    July 12, 2007 at 8:34 AM  

  5. FΛRΛH said...

    kasut tumit tinggi tu akan berguna suatu ari nanti..
    caya ar ko,semata-mata nak gi dinner tu beli..
    aku terigt ar kt dl2 waktu Eng drama presentation, kt siapgi li baju lg..khas tuk drama tu..
    wah haaa..!!!
    memories lived within

    July 20, 2007 at 4:38 AM  

  6. aku said...

    farahshar--haha..mase tu aku jd Madam besar yg kaya..best2...ko siap beli baju kebaya nyonya lagi..yeah...mmg cool sbb grup kite dpt highest mark..power arr..

    tetibe aku teringat kat Sir Tengku..trbayang plak time die main gitar kapok kat kolej dulu..haha.

    July 20, 2007 at 5:40 AM  

Post a Comment